הרב אליהו: להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ"

בעקבות מעצרו של הרב דב ליאור קורא הרב שמואל אליהו ליועץ המשפטי לממשלה: אם אין אדם מעל החוק, עצור גם את העיתונאים שהסיתו נגד מתיישבים

חדשות כיפה אורי פולק 30/06/11 18:49 כח בסיון התשעא

הרב אליהו: להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, קורא היום (ה') להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" יצחק לאור ועמירה הס, זאת בטענה כי הם הסיתו במהלך החודשים האחרונים נגד ציבור המתיישבים. במכתב שהעביר הרב אליהו ליועץ המשפטי לממשלה, הוא מותח ביקורת על מה שהוא מכנה "אי אכיפה שוויונית".

מכתבו של הרב אליהו נשלח על רקע מעצרו של הרב דב ליאור. במכתב כותב הרב אליהו כי אם מעצרו של הרב ליאור התבסס על הטענה כי "כולם שווים בפני החוק", אזי שגם את עיתונאי "הארץ" יש לעצור בשל התנהלותם.

לדברי הרב אליהו התנאי של אכיפה שוויונית אינו מתקיים בישראל ועל כך בעצם המחאה של הציבור הדתי לאומי, סביב מעצרו של הרב ליאור. "אנו מוחים על מעצר הרב ליאור היא לא בגלל שרבנים אינם כפופים לחוק. המחאה היא בדיוק בגלל ה"אכיפה שוויונית" החשובה כל כך שלא מתקיימת. לפני מספר חודשים פניתי אליך בתלונה כנגד יצחק לאור - כתב בכיר בעיתון הארץ, שפרסם קריאה לערבים לפתוח באינתיפאדה שלישית. אינתיפאדה כוללת, כיודע, דקירות, התפוצצות באוטובוסים. שחיטות ילדים. זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב נוסעים. הרוגים פצועים. יתומים ואלמנות", כתב הרב אליהו במכתבו.

עוד ציין הרב אליהו כי "באינתיפאדת אל אקצה נהרגו למעלה מאלף אזרחים ישראלים ונפצעו קרוב לשמונת אלפים. הקריאה של יצחק לאור לפתוח באינתיפאדה שלישית מפורשת לחלוטין, היא קוראת לפלשתינאים ולישראלים ליטול בה חלק ממניעים אידיאולוגים. קריאה כזו שמתפרסמת בעיתון הארץ יכולה לשמש מרכיב משמעותי בהחלטה של הפלשתינאים לפתוח באינתיפאדה שלישית. הם עלולים לחשוב שיש לטרור שלהם גיבוי והבנה בצד הישראלי, וכי הם ישיגו הישגים בעקבות מעשי הרצח שלהם".

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה קובל על הרב אליהו וטוען כי הוא איננו מבין מדוע יצחק לאור לא נחקר ולא הועמד לדין למרות שעבר זמן רב מאז פורסמו דבריו. לטענתו "אם משווים את חומרת דבריו, הבוטות שלהם והסכנה שבהם הם חמורים פי אלף מהסכמה שכתב הרב ליאור על ספר שאין בו שום קריאה ישירה או עקיפה להרוג ערבים. גם לא שמענו שיהודים הרגו אלף או מאה או עשר ערבים בפעולות טרור מסוג האינתיפאדה שקורא לה יצחק לאור. לתלונה ההיא הצטרפה קריאה להעמיד לדין את עמירה הס ששיבחה את ירי הקאסמים על ישובי הדרום וקראה להם "קדושים"".

בסיום מכתבו ליועץ המשפטי כתב הרב אליהו "אנו חושבים כמו כולם ש"כל האזרחים שווים בפני החוק" וכי "התנאי לשלטון החוק הוא אכיפה שוויונית, שאינה מפלה איש ואינה מעדיפה איש". הוא מסביר כי "הבעיה היא שהמציאות שנגלית לעיננו היא הפוכה לגמרי. האכיפה לא שוויונית והתנאי לשלטון החוק מופר. אדוני היועץ. יש לנו אחריות על הציבור והתלמידים שמקשיבים לנו. חשוב לנו שלטון החוק, מחכים לתשובתך, ישמעו אותה תלמידינו ויצטרכו להחליט על פיה את המשך דרכם".